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USPEX@home: Nuevo proyecto
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About USPEX@home:

USPEX@home is a research project that uses Internet-connected computers to do research in the field of computational materials design. You can participate by downloading and running a free program on your computer.

USPEX@home is a collaborating project of the USPEX laboratory (based in Skoltech, MIPT) and IITP.

USPEX is a method for the computational materials discovery developed by the Oganov laboratory since 2004. Currently it can be used for the screening of stable and low-energy metastable crystal structures, nanoparticles, surface reconstructions, molecular packings in organic crystals, and used to search for materials with desired physical (mechanical, electronic) properties.
The core of USPEX is an evolutionary algorithm. For the proper work it requires generation and optimization The core of USPEX is an evolutionary algorithm. For the proper work it requires generation and optimization of the series of structures population. Such calculations are extremely resource consuming, that is why we have started this distributed computing project. You welcome to help us to solve curious scientific problems and to contribute to the development of new materials.
More information about discoveries made by our method you may find on our website.
The main developer of the BOINC project is Nickolay Khrapov.



Sobre USPEX@home:

USPEX@home es un proyecto de investigación que utiliza ordenadores conectadas a Internet, para realizar investigaciones en el campo del diseño de materiales computacionales. Puedes participar descargando y ejecutando un programa gratuito en tu ordenador.

USPEX@home es un proyecto colaborador del laboratorio USPEX (con sede en Skoltech, MIPT) e IITP.

USPEX es un método para el descubrimiento de materiales computacionales, desarrollado por el laboratorio de Oganov desde 2004. Actualmente se puede utilizar para el cribado de estructuras cristalinas metaestables, estables y de baja energía, nanopartículas, reconstrucciones superficiales, empacaduras moleculares en cristales orgánicos y utilizadas para buscar los materiales con propiedades físicas (mecánicas, electrónicas) deseadas.

El núcleo de USPEX es un algoritmo evolutivo. Para el trabajo correcto requiere generación y optimización. Para el trabajo correcto se requiere generación y optimización de la serie de estructuras de población. Tales cálculos son extremadamente consumidores de recursos, es por eso que hemos comenzado este proyecto de computación distribuida. Bienvenidos a ayudarnos a resolver problemas científicos curiosos y a contribuir al desarrollo de nuevos materiales.
Puedes encontrar más información sobre los descubrimientos realizados por nuestro método en nuestra web.
El desarrollador principal del proyecto BOINC es Nickolay Khrapov.





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http://uspex-at-home.ru/prediction/apps.php





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Url proyecto: http://uspex-at-home.ru/prediction/

Url equipo: http://uspex-at-home.ru/prediction/team_display.php?teamid=21

Server status: http://uspex-at-home.ru/prediction/server_status.php

Enviado el: 15/4 17:06
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